maanantai 20. toukokuuta 2013

JMV-13 Zaraja Remington

Huhhuh, sanon vaan!

Reissukertomus alkakoon lauantaista :)
Lento lähti aamusta ja perillä Budabestissä oltiin jo paikallista aikaa 11 maissa. Lentokentältä oli about 30 minsan ajomatka meidän hotellille!
Hotellille saavuttuamme, pojat jo odottelivat meitä käytävässä ja voi sentään mitkä hepulit saivat kun näkivät mammat <3 Omat kamat äkkiä huoneeseen ja poikien kanssa etsimään kivaa puistoa. Sellainen sieltä löydettiinkin. Itselle oli täysin ihmeellistä, siellä koirakulttuuri oli täysin erillaista. Koirat tapasivat puistossa ja olivat vapaana, todella harvoja näki kytkettynä (olikohan ne suomalaisten koiria?). Koirat tottelivat kyllä omistajiaan eivätkä säntäilleet päämäärättömästi. Tähän itseasissa ihastuin, tämähän on ideaalitilanne että voi huoletta koiran kanssa kulkea :)
Mutta siis asiaan ;)
Siellä ulkoillessa meille tuli hirmuinen nälkä, törmäsimme kivaan ravintolaan jossa oli terassi ja mitä parasta, koirat toivotettiin tervetulleiksi ja tuotiin molemmille pojille "omat juomat pöytään" ;)

Ruoka oli mielettömän hyvää ja pojat ottivat rennosti ihaillen ohikulkevia naisia ;) Sitten koirat hotellille lepäämään ja me lähdimme shoppailemaan ja päädyttiin Tonavan rantaan nauttimaan virvokkeita.

Siitä sitten takasin hotellille ja käyttämään koirat, olimme melkoinen näky 5 tollerin kanssa joka ei tainnut kovinkaan tuttu rotu olla. Pesulle sen jälkeen!
Illalla menimme sitten syömään läheiseen ravintolaan jota meille suositeltiin?, no me emme! Suurinta osaa annoksia ei saatu koska ei ollut ainesosia :/ Muutenkin itse ruoka oli pettymys, mutta hyvin nälkäisinä me ne söimme! Muutenkin koko paikka oli melkoinen kulttuurikokemus ;)
Sunnuntaina sitten ajoissa herätys, koirat lenkille ja kamat kasaan. Taksi oltiin tilattu klo 8:00 koska vain yksi tie vie näyttelypaikalla ja me emme todellakaan aijota myöhästyä kehästä!
Taksilla päästiin lähes oven eteen ja näyttelypaikalla saimme kivan paikan ulko-oven vierestä!
Tässä kohtaa jännitti jo melkoisesti!
Maailman voittaja-näyttelyssä ei saa kirjallista arvostelua ja vain luokkavoittajat jatkavat kisaamaan "pu-kehässä" jossa ei valittu kuin kaunein!
Tuomarina Ron Menaker, Kanada. Hän oli hyvin tarkka ja kävi koirat tarkkaa läpi.
Minun yllätykseksi Koda sijoitettiin ensimmäiseksi, siinä kohtaa tuli kyllä itku :)

Nova Scotia Duck Tolling Retriever JWW-13 Zaraja Remington

Sitten jännättiin miten muiden käy! Koda oli lopulta Rop-juniori ja sai etuliitteeksi JMV-13, on muuten ensimmäinen titteli meidän koirilla!
Reetu voitti valiot ja ylsi lopulta Ropiksi ja sai täten MV-13 tittelin :) Onnea Marja & Anni <3
Piaan koirat luokkansa kolmosia ja Ramon valioiden 3:s, Kodan isä Bodi valioiden 4:s (ei muuten ollutkaan vielä vetskuissa). Meille siis tulikin pitkä päivä vaikka tarkoitus oli että päästään päivällä vielä shoppailemaan mutta suunnitelmiin tulikin muutos!

Koda & Bodi
Kodalle ei herunut menestystä junnujen ryhmässä mutta pääsipäs kerran elämässään juoksemaan Maailman voittajan isoon kehään :)

Sitten odottelimme taksia puolituntia, siitä äkkiä siistiytymään ja lähdimme syömään porukalla. Löysimme aivan ihanan ravintolan jossa oli mielettömän hyvää ruokaa ja todella edullista!
Sunnuntaina sitten koirat lähti jo aamusta aikaisin ja me valmisteltiin lähtöä kotiin myös!
Pieniä kömmähdyksiä sattui matkalla mutta kaikesta selvittiin kunnialla! Toisaalta, onhan mitä muistella kiikkustuolissa ;)
Lentokentällä suomessa sainkin juosta että kerkesin bussiin ja just ja just :) Eipä tarvinu tuntia odotella seuraavaa!
Sitten vihdoin pääsin bussissa nettiin, siellä kun ei toiminut. Itku taas pääsi kun luin kaikkien ihanien onnittelut Fabosta ja siinä kohtaa tajusin asian! Kiitos kaikille onnitteluista :)
Erityisesti haluan kiittää matkaseuraa <3 Minulla oli todella hauskaa teidän kanssa ja ehdottomasti joskus uusiksi :)
Nyt väsyneenä sohvalle rentoutumaan :)

1. Onnea! Selkeesti Suomessa kasvatetaan kauniita tollereita!

1. Kiitos!
      Kyllä suomalaiset saavat olla ylpeitä kasvatustyöstään :)

2. Onniteltua on tullut jo moneen kertaan, mutta tämä on niin suuri ilonaihe, että onnittelut vielä täälläkin! <3

Katri

3. Suunnattoman suureet onnen toivotukset JMV:lle ja omistajalleen!!!! Upeata :)